יום שבת, 25 בספטמבר 2010

יאן שו

אחרי שעתיים המתנה במטוס בהונג קונג בגלל בעיות מזג אויר, המראנו בסופו של דבר לכיוון גיווילינג.
נחתנו ב-00:00 בלילה בערך, ולקחתי מונית ישירות ליאן שו, רוטשילד ממש.
קמתי בבוקר וגיליתי עיר תיירותית ודי מזכירה ברעיונה את ברילוצ'ה - אטרקציות לתיירים ביום, ופאבים ומסיבות בלילה,
יחי ההבדל הקטן, סין לעומת ארגנטינה , ודעתי ידועה לכולם...

היום ראשון
ביום הראשון הלכתי עם עוד שני חבר'ה לקייאקים בנהר, ממש נחמד נוף מאוד מיוחד של ההרים מסביב. נרטבנו יותר מהגשם מאשר ממי הנהר,
אבל זה משהו שליווה אותי די לאורך כל התקופה שלי בעיר הזו.

באותו ערב הלכנו לראות דיג בעזרת קומרנים, פשוט לוקחים עוף קושרים לו חוט סביב הצוואר שמונע ממנו לבלוע ושולחים אותו לנהר,
כשהוא חוזר יש לו דג תקוע בגרון ושולקים אותו ממנו - חוויה תיירותית כמו רבות בסין שמקבלות את הציון "נחמד" ולא מעבר.
אגב,עוד סיבה שהעיר מזכירה קצת את דרום אמריקה היא בריבוי הישראלים פה, חצי מהתיירים בערך.

היום שני
הגשם התחזק אז הלכנו לקורס בישול,
ראיתי במו עיני וידיי איך זה שהאוכל הסיני מלא בשמן, כי הם פשוט מטגנים הכל!
פרט לעובדה שהאוכל יצא יותר מהר מאיך שנכנס הקורס והטעם היה "נחמד" - שימו לב אותו הציון.

מאותו ערב גיליתי את הבר על גג ההוסטל, ואת המשחק
beer-pong
שהוא בגדול משחק שתייה שכולל:שולחן, כדורי פינג-פונג, וכוסות חצי מלאות בבירה.
שהמפסיד שותה - שיט...רק לא זה.
אגב הבירה המקומית די זולה, כמו כל דבר פה בסין, מגיעה בבקבוק של 0.7 ליטר אבל ! יש בה בערך 2 אחוז אלכוהול == שתן.

היום שלישי
הגשם עדיין מבאס לנו את החיים, אז הלכנו למערות הבוץ, המדריך הסביר לנו בהתלהבות על המערות ועל מראות שונים בפנים, "נחמד" וממש לא יותר מזה.
בערב הלכנו למופע "אורות על המים", מופע הכולל כמה מאות שחקנים\רקדנים\זמרים - בהחלט מרשים,
מעבר להבנה שמדובר על סקירה של המיעוטים הקיימים באזור,
לא הבנתי כלום ממה שהולך שם, אז בגלל זה גם מופע זה קיבל את הציון "נחמד" - חבל היה לו פוטנציאל ליותר.

בערב יצאנו למסיבה כמה חבר'ה מההוסטל יחד עם חבורת מורמוניות - מי שלא מכיר, זה בסדר גם אני לא הכרתי, תבדקו בויקיפדיה.
ברגע שנכנסת קבוצה גדולה של תיירים מערביים למסיבה סינית, היא נהיית מרכז העניינים, וכמובן שהמקום רצה שנישאר אז הוא הזרים לנו שתייה בטירוף,
וכמובן שהמורמורניות,בין היתר, לא שותות, אז נוצר מצב שכל אחד מהשאר רקד עם מספר בקבוקי בירה ביד.

היום רביעי
התחזיות האופטימיות אמרו שלא יהיה גשם, אז דהרנו לראות את טרסות האורז הידועות !
יצאנו 4 חבר'ה מההוסטל למסע, 3.5 שעות נסיעה לשם שכוללות חפירות של סיני, בסינית כמובן ואז ניסיון כושל שלו לתרגם את הדברים לאנגלית.
הסתובבנו בכפר של "שבט ארוכות השיער" שבט של מיעוטים, שלנשים בו מותר להסתפר פעם אחת בלבד, ואורך השיער בהתאם.
לפחות שם הגברים פטורים מנזיפות הנשים "איך לא שמת לב שהסתפרתי!", עלינו לנקודת תצפית. לכל אורך הדרך ערפל כבד , ראות של 30 מטר קדימה במקרה הטוב.
המצלמה שלי מלאה בתמונות שלנו בנקודות תצפית כשרואים ברקע אפור, מאכזב אבל בהחלט היה מצחיק באותו יום.
כשהגענו לפיסגה, כמו בפתיח של "סימפסונס" גושי העניים הפצלנו וקיבלנו הצצה לטרסות,
מספיק זמן לתמונות והתרשמות, ואז הכל נסגר כלא היה.

את שאר הערב העברתי במשחקי ביר-פונג, בוא נאמר שהמשפט "בתחבולות תעשה לך מלחמה" לא סתם מקושר ליהודים, לא רימיתי אבל לא הייתי הכי ישר,
אבל מה, בכל זאת לא ניצחתי יותר מדי...

היום חמישי
היום אנחנו ממשיכים הלאה,
אני ויונתן עלינו לטיסה לקונמינג שבה בעזרת ישראלי מקומי, כבר היה לנו כרטיס רכבל לדאלי.
אחרי שוטטות של מספר שעות בעיר בחיפוש כושל אחר אינטרנט, חזרנו לתחנת רכבת וממתינים.

תמונות - http://picasaweb.google.com/yanivb82/201003#

1. ניצחת את גיין בביר פונג??
    אני גם חשבתי שהקורמונרים זה תרמית אחת גדולה. אצלי הם אפילו לא תפסו דגים גדולים - רק קטנים שהם יכלו לבלוע.